Reklaami sünd

Ja maa oli tühi ning paljas ja pimedus oli sügavuse peal ja projektijuhi vaim oli lehvimas vee peal.

Nii ta on. Iga hea reklaami sünni juures on üheks olulisemaks tegelaseks just projektijuht. Reipa Amorina peab ta lendlema põikpäise kliendi ja sama jonnaka loovmeeskonna vahel. Just temast sõltub see, kas kliendi ja agentuuri  vahel tekib see „särin“, millest sünnivadki head reklaamid. Aga ega särinast üksi ka ei piisa. Kui reaalses elus tuleb vahel ette ka armastust esimesest pilgust ning ka juhuslikust kiresööstust sündinud lapsed võivad elada õnnelikku elu, siis tõeline turvatunne on ainult planeeritud lastel. Täpse ning töötava reklaami eostamiseks on samuti vaja hoolikat planeerimist. Enne kui mõlemad pooled pole jõudnud ühisele kokkuleppe küsimustes nagu kas, miks, millal, kellele ja kuidas pole „sebima“ mõtet hakatagi.   Praktikas aga pole põrmugi harvad lood, kus kirehoos klient sööstab agentuuri ja nõuab, et minge-sinna-ei-tea-kuhu, tooge-seda-ei-tea-mida. Arusaadav, et konkurendid suruvad peale ja midagi peaks tegema, et kaardil püsida. Sellises olukorras tuleks lihtsalt koos laua taha istuda ja sõnum ühiselt paika panna.Ühiselt tuleb jõuda vastastikusele mõistmisele, kaardistada olukorrad, turusituatsioonid ja muu sarnane. Alles peale seda võib lõa otsast lahti lasta loovmeeskonna, kes siis peaks mehetegusid tegema ning  konkreetse reklaami või kampaania ideed „eostama“ asuma.Nagu päriselus, nii ka reklaamis on see üks rahuldustpakkuvamaid etappe, kui tuhanded idee-spermatosoidid pürgivad brändi munaraku poole. Paraku nii reklaamis kui ka elus võib tulla ette, et viljastumine ei olegi nii kiire ja valutu. Sellisel juhul pole juhuslike kontaktide vältimiseks mõtet kohe partnerit vahetada, vaid appi võtta testid, uuringud ja minugi poolest kasvõi ultraheli. Põhiline, et kõik toimuks vastastikuse mõistmise ja koostöö vaimus. Täielikust koostöövalmidusest on sündinud näiteks need reklaamid siin. Kliendi koostööst Mastiga, Masti koostööst fotograafiga. Tulemuse üle ei pidanud keegi meist piinlikkust tundma. Ka Kuldmunal mitte. Mõistagi ei tekkinud need reklaamid üleöö. Nagu iga loomuliku sünnituse puhul võttis protsess idee eostumisest kuni reklaami sünnini oma aja. Aja, mille sisse mahtusid esimesed ajurünnakud ja visandid, visandite muutmine, fotograafi ja modellide valik, lõputu mängimine valguse ja varjudega, sajad kujundajate hiirkilomeetrid, kümned koosolekud. Lapsuke ehk siis kontseptsioon The Waterful World of Gustavsberg kukkus aga välja sedavõrd vitaalne ja reibas, et teda jagus kõikjale – väli- ja printmeediasse, tootepakenditele, stendidele, trükistele ja autodele. Vähe sellest, reklaam võeti kasutusele isegi Gustavsbergi emamaal Rootsis, rääkimata siis Balti riikidest, Venemaast ja Ukrainast. Eestis sündinud reklaamikontseptsiooni kohta polegi seda nii vähe.

Klient ja agentuur on partnerid. Kui nende vahel puudub usaldus, siis on hädised, murelikud ja õnnetud ka nende koostöö tulemused. Usaldusest sündinud on aga rõõmsad ja elujõulised nagu armastusabielust sündinud lapsed. Sest usaldusest armastuseni on vaid üks õige pisike samm.

 GBG_Igbg_2gbg_4

gbg_3